דילוג לתוכן

שותפות פורצת דרך - תרומתן של החברות הרב לאומיות לכלכלת ישראל

חזרה

חברת IBM

למה IBM בחרה לעבוד בישראל, ומהו הערך המוסף כאן מבחינתה?

עבור חברת IBM מדובר בהתאמה מושלמת. ישראל היא מדינה מוכוונת טכנולוגיה, ובדומה ל-IBM התברכה בהיסטוריה של חדשנות, מחויבות למצוינות ומיטב כוח האדם והכישורים. ההתאמה מתקיימת גם ברמה הטכנולוגית, מאחר שחברות ישראליות מתמקדות במחשוב ענן ובינה מלאכותית, כמו גם בתחומי המובייל, אבטחה ורשתות חברתיות — התחומים שבהם מתמקדת IBM.

הנוכחות הנרחבת של מעבדות החברה בישראל תרמה להידוק הקשרים בין IBM העולמית והמרכז בארץ ואף קידמה את תהליכי המו"פ של החברה בישראל. לא רבים יודעים זאת, אבל החברה מפעילה בישראל את מעבדת המחקר הגדולה ביותר שלה מחוץ לארצות הברית שתוצריה מיוצאים לחו"ל. המעבדה מעסיקה מאות עובדים ומתמקדת בתחומים אסטרטגיים — כגון פתרונות בינה מלאכותית ובינה רבודה, אינטרנט של דברים (IoT), חקר מידע רפואי ומחשוב קוואנטי.

בעשור האחרון לבדו החברה רכשה 14 חברות ישראליות והייתה הראשונה שהקימה בישראל יחידת טכנולוגיה גלובלית (GTU) המאפשרת לסטארט- אפים מקומיים להיעזר במשאביה כדי לפתח מוצרים ושירותים ולקדם את נוכחותן בשוק העולמי

כיצד מתבטאת תרומתה של IBM לכלכלה הישראלית?

IBM החלה לפעול בישראל כבר ב-1949, ומאז ממלאת חלק מרכזי בהנעת תעשיית ההיי-טק המקומית ותומכת בצמיחתה הכלכלית והטכנולוגית של ישראל. את מעבדת המחקר שלה בחיפה הקימה IBM כבר בתחילת שנות ה-70, עוד לפני שמדינת ישראל הייתה ידועה בעולם כ"אומת הסטארט-אפ".

כיום IBM מעסיקה בישראל יותר מ-2,000 עובדים בתחומי מחקר ופיתוח, שירותים, חומרה, תוכנה, פיננסים ועוד. בעשור האחרון לבדו החברה רכשה 14 חברות ישראליות או כאלו שהפעילו כאן מרכזי מו"פ, דוגמת TRUSTEER ו-XIV. במקביל היא הייתה הראשונה שהקימה בישראל יחידת טכנולוגיה גלובלית (GTU) המאפשרת לסטארט-אפים מקומיים להיעזר במשאביה כדי לפתח מוצרים ושירותים ולקדם את נוכחותן בשוק העולמי. גם רכש הגומלין רחב ההיקף של IBM בישראל חורג בהרבה מהמחויבויות החוזיות ומאפשר את הרחבת הפעילות של חברות ישראליות לחו"ל.

IBM עומדת בקשר הדוק עם האקדמיה בישראל, והקימה ב-2014 את מרכז המצוינות בתחום הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. המרכז הפך למעבדת הסייבר של IBM וממלא תפקיד מוביל בהפיכת אזור הדרום בישראל למרכז סייבר בין-לאומי.

נוסף על כך, IBM מפעילה מרכזי מו"פ בגבעתיים, חיפה וירושלים, ויש לנו תוכנית שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות נוספות. מלבד כל אלה אנו פועלים להקניית ידע טכנולוגי בקרב בני ובנות נוער בישראל ומשתפים פעולה עם ארגונים ללא מטרות רווח בישראל כדי לסייע לחברה הישראלית בתחומי חינוך, תעסוקה ובריאות.

מהן התוכניות העתידיות של IBM בישראל?

מעבדות המחקר של IBM בישראל ממלאות תפקיד משמעותי בפיתוחים חדשים של החברה בתחומים אסטרטגיים מרכזיים, מצטיינות בחשיבה חדשנית, בגמישות וביעילות ולכן מצליחות לפתח פתרונות טכנולוגים המותאמים לצורכי השוק העולמי. גם בשנים הבאות אנו צופים המשך פעילות ענפה בישראל שתכלול חיבור של חברות הזנק ישראליות נוספות ל-IBM והמשך תרומה ישראלית משמעותית לפיתוח האסטרטגי של IBM העולמית.

סימנייה