חברת יוניליוור
מדוע יוניליוור בחרה לעבוד בישראל, ומהו הערך המוסף כאן מבחינתה?
יוניליוור פועלת בישראל משנת 1938. כיום יוניליוור ישראל היא סניף של החברה העולמית, ופועלת כיחידה עצמאית עם עובדים בכל תחום — מו"פ, ייצור, הפצה, שיווק ומכירות. הפעילות כולה מנוהלת כאן, וכוללת ייצור של כ-85% ממוצרי החברה המשווקים בישראל בארבעה אתרי ייצור ברחבי הארץ. נוסף לייצור ולשיווק המקומי, אנו מייצאים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בשנה, ובקצב צמיחה של כ-5% בשנה. הייצוא הוא לשווקים הכשרים בארצות הברית, צרפת ושווקים נוספים.
החברה עובדת בכמה מסגרות שיתוף פעולה עם האקדמיה ומשרדי ממשלה בישראל. בין היתר ב-2015 יוניליוור חתמה על הסכם התאגידים הרב-לאומיים של רשות החדשנות שתומך בשיתופי פעולה בין החברה והאקו- סיסטם של החדשנות הישראלית במחקר ופיתוח תעשייתי.
כמו כן, זה כמה שנים פועל בישראל מרכז חדשנות שהקימה יוניליוור העולמית. המרכז מנוהל ומתופעל על ידי חברת ארת'באונד, ותפקידו לאתר, לבחון ולהטמיע חדשנות מקומית בחברה ובמותגיה השונים.
"קנור", לדוגמה, הוא מותג בין-לאומי המיוצר כאן באיכות הייצור הגבוהה ביותר על בסיס ידע ושיטות שיובאו לישראל
כיצד מתבטאת תרומתה של יוניליוור לכלכלה הישראלית?
התרומה באה לידי ביטוי בכמה מישורים. ראשית, יוניליוור ישראל מעסיקה כ-2,000 עובדים באופן ישיר בחמישה אתרים עיקריים, מרביתם בפריפריה: בקריית שדה התעופה, חיפה, צפת, עכו וערד ועוד אלפים נוספים במעגל העסקה שני, הכולל יותר מ-100 ספקים מקומיים המספקים שירותים שונים לחברה בכל תחומי הפעילות שלנו. אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח המנהלים והעובדים שלנו באמצעות חניכה, הדרכה ותוכניות פיתוח אישיות ומגוונות. לראיה כ-80% ממנהלי החברה התקדמו במהלך השנים לתפקידים בכירים יותר בתוך הארגון בארץ ובחו”ל. כמו כן, מדי שנה אנו מעבירים יותר מ-100 סוגי הדרכות מקצועיות — המקנות לעובדים ידע שימושי בעבודה, כמו גם בעולמות הדיגיטל והטכנולוגיה — כדי לייעל את המעבר לסביבת ייצור מתקדמת ולקדם את העובדים והיכולות שלהם בעולם המשתנה.
יוניליוור משקיעה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה במפעלים — בטכנולוגיה ובציוד קבוע בישראל. "קנור", לדוגמה, הוא מותג בין-לאומי המיוצר כאן באיכות הייצור הגבוהה ביותר על בסיס ידע ושיטות שיובאו לישראל. נוסף על כך, למפעלים שהוקמו בפריפריה יש השפעה כלכלית וחברתית משמעותית על הסביבה שהם פועלים בה. אנו שמים דגש רב על צמצום טביעת הרגל הסביבתית בתהליכי הייצור שלנו, מקפידים על גיוון תעסוקתי, ומציעים הזדמנות לעובדים מכלל המגזרים בחברה הישראלית. העובדים שלנו זכאים לרכוש ולקבל מניות הטבה בתוכנית המניות של יוניליוור, המאפשרת להם להשתתף ברווחי החברה הבין-לאומית.
יוניליוור ישראל מקדמת תוכניות במסגרת ייעוד חברתי של מותגיה השונים. לדוגמה מותג Dove, שפועל לחיזוק הדימוי העצמי ודימוי הגוף בקרב בני נוער בשיתוף משרד החינוך, ותלמה, שמקדמת אורח חיים בריא ופעיל בקרב משפחות בשיתוף פעולה עם החברה למתנ"סים ברחבי הארץ. מותגים עם ייעוד תורמים לצמיחה אחראית ובריאה של החברה.
לאחרונה דורגה יוניליוור ישראל בדירוג "פלטינום פלוס", הגבוה ביותר בדירוג מעלה לאחריות חברתית בעסקים.
מהן התוכניות העתידיות של יוניליוור בישראל?
אנו שואפים להמשיך ולהצטיין בחדשנות ולהוביל מגמות מרכזיות בשוק המזון ומוצרי הצריכה הישראלי. לאחרונה זיהינו צורך של מרכולים שכונתיים לתת מענה לצרכנים המבקשים לרכוש מוצרים באינטרנט תוך שמירה על הקשר האישי. כדי לענות על צורך זה השקנו את Shopo, אתר סחר אלקטרוני המציע לסופרמרקט והמכולת השכונתיים להצטרף למהפכת הקניות באינטרנט בעלות נמוכה משמעותית משל הקמת אתר עצמאי. יוניליוור מסבסדת חלק מהעלויות, ומעניקה לבעלי העסקים הכשרות מקצועיות שיסייעו להם במעבר לדיגיטל. בכך אנו מיטיבים גם עם מאות ספקים מקומיים העובדים איתנו. אנו מאמינים שנראה יוזמות וכיווני פיתוח נוספים גם בהמשך.