דילוג לתוכן

שותפות פורצת דרך - תרומתן של החברות הרב לאומיות לכלכלת ישראל

חזרה

מימוש המדיניות הממשלתית בישראל

גידול הפריון במשק הישראלי, גידול בהכנסות ממיסים, שדרוג תהלכי היצור והשירותים של ספקים ישראליים, השתלבות בשרשראות ערך גלובליות ועוד

גידול הפריון במשק הישראלי

הפריון בחברות הזרות גדול מהפריון של המגזר העסקי הכולל באותו ענף. נוסף על כך, בזכות הקירבה הגיאוגרפית של החברות הרב-לאומיות לחברות המקומיות ותחלופת העובדים ביניהן, רוכשות החברות המקומיות מיומנויות שונות שהקנו להן החברות הרב-לאומיות, למשל שיטות ייצור, ניהול, שיווק והפצה חדשות ויעילות יותר ובכך מגדילות גם את הפריון שלהן.

גידול בהכנסות ממיסים

השקעות זרות במדינת ישראל מגדילות את סך הכנסות של המדינה ממיסים.

שדרוג תהליכי הייצור והשירותים של ספקים ישראלים

החברות הרב-לאומיות מנחילות לספקים הישראלים ידע וכישורים במטרה לשפר את תהליכי הייצור והשירותים שלהם. התהליכים האלה משפיעים משמעותית על מרכיבים רבים, ובהם התפוקה, הפריון, המו"פ העצמי, שכר העובדים ובעקיפין גם הייצוא.

השתלבות בשרשראות ערך גלובליות

נוכחותן המשמעותית של החברות הרב-לאומיות בייצוא מישראל מעידה על השתלבותה המוצלחת של מדינת ישראל בשרשראות הערך הגלובליות של החברות האלה.

פיתוח הפריפריה

החברות הרב-לאומיות ממקמות את פעילותן באזורים גיאוגרפיים נרחבים במדינת ישראל, כולל בפריפריה. פעילותן באזורים האלה משמעותית ותורמת הן למועסקים והן לפיתוח האזורי.

הגנה על מעמדן של החברות הישראליות המקומיות

ברוב הענפים אחוז העסקים היוצאים מהענף מדי שנה נשמר בטווח קבוע ללא קשר לשינויים בהשקעות הזרות באותו ענף. כלומר השקעות של חברות רב-לאומיות אינן דוחקות חברות מקומיות מהענף שהן פועלות בו.

 

סימנייה