דילוג לתוכן

שותפות פורצת דרך - תרומתן של החברות הרב לאומיות לכלכלת ישראל

חזרה

סיכום: מימוש הפוטנציאל הישראלי

נוכחותן של חברות רב-לאומיות במדינת ישראל מייצרת תועלת הדדית להן ולכלכלה הישראלית. החברות האלה מעריכות את הפוטנציאל הגלום בהון האנושי ובחדשנות הישראלית, ולמדו לזהות כי תעשיית ההיי-טק הישראלית, שצברה ניסיון רב בעשורים האחרונים, מאפשרת להן לקיים בארץ תהליכים ארוכי טווח.

מדינת ישראל, מצידה, פועלת להגברת נוכחותן של חברות רב-לאומיות בתחומה כדי לשמור על יתרונה היחסי כמשק המבוסס על חדשנות וקדמה טכנולוגית ונהנה ממוניטין בין-לאומי.

פעילותן של חברות רב-לאומיות מעוררת חדשנות בקרב חברות ישראליות, קטנות כגדולות, ומקדמת אותן. בזכות פעילות זו זוכות החברות הישראליות להנחלת ידע, לשדרוג של איכות העבודה ולהתייעלות, וזאת בזכות תחרות המעודדת אותן להתעלות ולהפגין יצירתיות, יוזמה ופריצת גבולות.

כדי לממש את הפוטנציאל הטמון במשק הישראלי ולפתח את כלכלת ישראל בעשורים הבאים חשוב להבין כי יש קשר בין השקעות זרות ובין חדשנות עסקית- טכנולוגית. לכן על מדינת ישראל למשוך לתחומה חברות רב-לאומיות נוספות, ובהן חברות שטרם ביססו את פעילותן בארץ וחברות שמקיימות בארץ פעילות מצומצמת בלבד או כזו שאינה בעלת ערך מוסף גבוה.

הרחבת פעילותן של חברות אלו בישראל תתרום רבות לאתגרים מרכזיים שמדינת ישראל מתמודדת עימם, כמו פריון נמוך יחסית למדינות ה-OECD, פיתוח הפריפריה, עידוד הייצוא והגדלת מספר המשרות האיכותיות במשק הישראלי.

 


* תודתנו נתונה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה על שיתוף הפעולה באיסוף, עיבוד והפקת נתונים יעודיים עבור פרסום זה.

סימנייה